vrijdag 16 augustus 2013

6 REDENEN OM TE REIZEN MET HET OPENBAAR VERVOER...

Vanaf kleins af aan reis ik al met het openbaar vervoer. We hebben nooit een auto gehad en daardoor was het voor mij de gewoonste zaak van de wereld. We hadden een ov-jaarkaart waarmee je toen nog de hele dag gratis mee kon reizen. Daarna kreeg ik via mijn studie een ov-studentenpas en toen hielt het op. Ik kreeg een auto en daar begon ik toch wel het gemak van in te zien. Toch zijn er een aantal redenen waardoor ik het lekker blijf vinden om met het openbaar vervoer te reizen.

1. Lekker weg dromen.
Ik ben een dromer en in de auto moet ik altijd uitkijken dat ik niet met mijn gedachten ergens anders beland. In de trein kan je lekker weg sukkelen, het enige dat jein de gaten moet houden zijn de station. Niet te ver weg zakken, want dan mis je je station!

2. Lezen.
Tenzij je misselijk wordt is dit een hele goede rede om met de trein te reizen. Vroeger las ik altijd de krant of een tijdschrift in de trein als ik onderweg was. Tegenwoordig liggen ze onuitgelezen thuis, want op de fiets of in de auto achter het stuur gaat dat hem niet worden.

3. Huiswerk maken.
Ik hoefde vroeger nog maar heel weinig huiswerk thuis te maken. Het meeste had ik al af in de trein. Ook nog even een overhoring doorspitten op weg naar school of een ... op weg naar je werk is heel handig om te doen in de trein.

4. Mensen kijken.
Als je aan het wachten bent bij een bushokje of op het station zie je verschillende mensen voorbij komen. Zelf vind ik het erg leuk om ze te observeren. Wat doen ze, wat dragen ze en hoe bewegen ze. Het eerste uit interesse, het tweede omdat ik van mode hou en het derde denk ik vanuit mijn medische achtergrond.

5. Mensen ontmoeten.
Het is jammer dat de meeste mensen tegenwoordig wat meer in zichzelf gekeerd zijn. Ze zijn druk met hun telefoon of hebben oordopjes in om naar muziek te luisteren. Maar vroeger maakte ik altijd erg leuke gesprekjes met mensen. Vooral als ik alleen was kon ik hele gesprekken met 'onbekenden' voeren. Zo leer je nog eens nieuwe mensen kennen.

6. Een blog bij houden of iets anders op je telefoon.
Ik zit nu in de trein en ondertussen ben ik bezig om mijn blog bij te werken. Mocht je geen blog hebben kun je ondertussen je facebook doorscrollen, je favorieke blogs bekijken of met mensen bellen. Maar doe dat laatste wel zo stil mogelijk, want ik heb een hekel aan mensen die onzinnige verhalen aan hun beste vriendin aan de telefoon door de trein heen aan het schreeuwen zijn. Let een beetje op de mensen om je heen.

Ok, ik zeur ook om de treinen niet niet op tijd rijden, vaak te laat weg, maar soms ook te vroeg?!? Toch vind ik het over het algemeen wel relax in de trein. Genieten jullie ook net zoveel als mij van het reizen met het openbaar vervoer?

4 opmerkingen:

  1. Ik vind het heerlijk om met de trein te reizen...
    Gisteren zijn we met de trein naar Lelystad geweest..
    Enne....ik ben het helemaal met jouw 6 punten eens
    wat hier boven vermeld staat....maar dat mensen zo
    in zich zelf gekeerd zijn, met hun telefoontjes enzv.
    dat is toch afschuwelijk en ontzettend jammer...
    Ik weet,ik ben natuurlijk al wat ouder en misschien
    ouderwets, maar het beangstigd mij een beetje...
    Ik heb ook altijd zo genoten om contact te hebben
    met andere mensen...dat lijkt nu haast niet meer mogelijk!
    Enne...nog iets, misschien leuk om toe te voegen
    aan het rijtje hier boven...je kunt in de trein ook zo lekker
    haken...dit heb ik dus gisteren gedaan...3 rozetjes gehaakt,
    en het was heerlijk om dit in de trein te doen...

    Lieve groet,
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha nog een puntje 7 erbij dus!
      Bedankt voor je reactie, erg leuk om te lezen. Ga zo jouw blog bekijken.
      Groeten!

      Verwijderen
  2. Ohhh..ik ben volger geworden van je blog..
    Sorry maar liefst 2 keer haha...
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Populaire berichten